Перейти к содержанию

Гранд ZJ 5.9 - обсуждение


obep315

Рекомендуемые сообщения

51
Автомобиль: zj 5.9 ontario
шевроле нива
нива 2121
Город: Екатеринбург
Опубликовано

Привет всем!

 

Ни у кого нет случайно схемы модуля управления попогрейкой от рестайла? Настало время холодов, а значит пора уже решить эту проблему либо созданием своей схемы, либо ремонтом текущей. На англ. это Seat Heater Control Module.

Ссылка на комментарий
  • Партнёр клуба
7 240
Автомобиль: chrysler
Город: Москва и рядом
Опубликовано

Схемы под спойлером:

 

 

zj807185.gif


zj807188.gif


zj807186.gif


zj807187.gif

 

 

Изменено пользователем Nordicus
spoiler
Ссылка на комментарий
120
Автомобиль: jeep grand cherokee zj
Город: Oдинцово
Опубликовано

Всем привет.Появилась машина с полностью сгоревшим моторным отсеком.Как можно и  можно ли вообще определить пробег авто.

Ссылка на комментарий
74
Автомобиль: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9 [Продаю]
Город: Тюмень
Опубликовано

Дело было вечером, а поделать то было что  ^_^ 
... пообслуживали свои машинки #зимаблизко

 

post-33046-0-36694800-1507626304_thumb.jpg post-33046-0-17918000-1507626316_thumb.jpg

Ссылка на комментарий
4
Автомобиль: Jeep Grand Wagoneer
Город: Хабаровск
Опубликовано

 а что конкретнол ищешь?

Начну с заднего стекла. Нужно два.

Ссылка на комментарий
175
Автомобиль: Jeep Grand Cherokee 5.9
Город: Кисловодск
Опубликовано

Начну с заднего стекла. Нужно два.

:) два заверните :)

Всем привет.Появилась машина с полностью сгоревшим моторным отсеком.Как можно и  можно ли вообще определить пробег авто.

Наверно на всех джипах, только по вторичным признакам - износ салона и т.д.

Ссылка на комментарий
120
Автомобиль: jeep grand cherokee zj
Город: Oдинцово
Опубликовано

в этом то и дело,что салон новый,а руль в труху.Пороги родные без намека на ржавчину.

Ссылка на комментарий
175
Автомобиль: Jeep Grand Cherokee 5.9
Город: Кисловодск
Опубликовано

Руль быстро стирается, у меня за два года, поизнасился, видимо кожа была не очень, опять же, у кого какие руки, от колец быстро портится руль.

Ссылка на комментарий
60
Автомобиль: Гранд чероки 5.9
Город: Уфа
Опубликовано

Вроде уже терли за это. Шансов мало, что можно достоверно определить. Ааа, терли, когда мадам джип из ТJ продавала )

Ссылка на комментарий
175
Автомобиль: Jeep Grand Cherokee 5.9
Город: Кисловодск
Опубликовано

Ок спрошу так.Где,в каком блоке отображается пробег.

в мозгах, но посмотреть можно с помощью сканера drb, если не терли, если терли, то увы...

Ссылка на комментарий
120
Автомобиль: jeep grand cherokee zj
Город: Oдинцово
Опубликовано

Мозги ушли на тот свет,да и сканер что бы подключить нужно зажигание включить.

Ссылка на комментарий
175
Автомобиль: Jeep Grand Cherokee 5.9
Город: Кисловодск
Опубликовано

тогда увы, мозги можно в другой авто поставить, если бы целые были...

Ссылка на комментарий
120
Автомобиль: jeep grand cherokee zj
Город: Oдинцово
Опубликовано

Готов оспорить ваше мнение.Когда я менял мозги на своем авто мне просто перекинули и все.Пробег остался мой.Пробег отображается в другом блоке.

Ссылка на комментарий

 

 


Когда я менял мозги на своем авто мне просто перекинули и все.Пробег остался мой.

Та же ситуация с приборкой.

 

В бензомозге пробег хранится 100%. Что в рестайле, что в до.

Ссылка на комментарий
926
Автомобиль: Jeep ZJ 98 г. 5
9 л.
Лада-Веста 2017 г.
Город: Москва
Опубликовано

Ждем мнение коллег !!!!

Когда проверяли пробег в СХ27, то со слов мастера Вячеслава, пробег хранится в двух местах (не считая приборки): в контроллере ( в моем случае там было взломано и он показывал 0), и в блоке АБС (тоже были следы вмешательства и он показывал миллион).

Изменено пользователем Sergey_B
Ссылка на комментарий
74
Автомобиль: Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9 [Продаю]
Город: Тюмень
Опубликовано

он показывал миллион

... говорят нашим движкам миллион отходить как нефиг делать  :D 

 

post-33046-0-47454900-1507663819_thumb.jpg

Ссылка на комментарий
926
Автомобиль: Jeep ZJ 98 г. 5
9 л.
Лада-Веста 2017 г.
Город: Москва
Опубликовано

... говорят нашим движкам миллион отходить как нефиг делать  :D 

 

Ах-ха... :D  :D  :D   Тоже были такие мысли.  Но всё-таки столько не живут, но главное в моем случае - "следы вмешательства". 

Ссылка на комментарий
204
Автомобиль: Grand Cherokee 5.9
Город: Санкт-Петербург
Опубликовано

Ок спрошу так.Где,в каком блоке отображается пробег.

пцм, стоит под рулем слева... у меня был пробег 180.... поменял пцм стал 250

Ссылка на комментарий
204
Автомобиль: Grand Cherokee 5.9
Город: Санкт-Петербург
Опубликовано

оговорился... в общем не знаю бодик ли его называют, но да... именно там, слева под рулем. проверено опытным путем))

Ссылка на комментарий
633
Автомобиль: ZJ 5.9
Город: Москва
Опубликовано

Поделюсь записями из блокнотека "Подвеска ZJ":

 

ПЕРЕД
 Пружина

  MOPAR 52088362 code FN
  LESJOFORS 4042104
  MOPAR 52088363 (up country) code GN

  MOOG CC782 (up country) 503 lbs
  MOOG CC784 (up country+) 561 lbs
 Подушка пружины
  MOPAR 52087767
  MOOG K160039
 Доп. отбойник
  MOPAR 52005645 (up country)
 Амортизатор
  MONROE 37081
  MONROE D4001  (up country)
  MONROE 911524 (up country)
 Рычаг верхний
  MOPAR 52087711
  MOOG CK620244
  SH SH38015
 Сайлентблок моста

  MOPAR 52000211 (52002536)
  MOOG K3128

  ACDELCO 45G8088
 Рычаг нижний
  MOPAR 52088312
  MOOG CK660205
  SH SH38014
 Тяга панара
  MOPAR 52007118
 Сайлентблок тяги панара
  MOOG K3177 (двойной)
 Стабилизатор
  MOPAR 52088100
  DORMAN 927165 (w/links, 28.6mm)
  ADDCO 543 (w/links, 28.6mm)
 Втулка стабилизатора
  MOPAR 52088523
  MOOG K3168 (AMGK3168) - 22mm (стандарт)
  MOOG K3171 (AMGK3171) - 25mm
  MOOG K3170 (AMGK3170) - 26mm
  MOOG K3172 (AMGK3172) - 27mm
 Тяга стабилизатора
  MOPAR 52088437
  MOOG K3196 (AMGK3196)
 Шаровая опора верхняя
  MOOG K3134T (AMGK3134T)
 Шаровая опора нижняя
  MOOG K3161T (AMGK3161T)
 Шаровая опора нижняя регулируемая
  MOOG K7403 (AMGK7403)

ЗАД
 Пружина

  MOPAR 52089143 code JT

  MOPAR 52089144 (tow package) code JH
  LESJOFORS 4242102
  MOPAR 52089145 (up country) code JJ

  MOOG CC721 (up country)
 Подушка пружины
  MOPAR 52088398 правый
  MOPAR 52088379 левый
  MOPAR 52088398 (up country)

 Доп. отбойник

  MOPAR 52087675 (up country)
 Амортизатор
  MONROE 37082
  MONROE D4002  (up country)
  MONROE 911525 (up country)
 Рычаг верхний
  MOPAR 52088520
  MOOG CK620246
  SH SH38017
 Рычаг нижний
  MOPAR 52088521AB
  MOOG CK620245
  SH SH38016
 Тяга панара
  MOPAR 52087968
 Сайлентблок таги панара
  MOOG K3177
 Стабилизатор
  MOPAR 52005635AB
  DORMAN 927167 (w/links, 22.2 mm)
  ADDCO 688 (w/links, 22.2mm)
 Втулка стабилизатора
  MOPAR 52006289 (52001145)
  MOOG K3160 (AMGK3160)
 Тяга стабилизатора
  MOOG K8989 (AMGK3196)

Изменено пользователем LonesomeDove
Ссылка на комментарий
926
Автомобиль: Jeep ZJ 98 г. 5
9 л.
Лада-Веста 2017 г.
Город: Москва
Опубликовано

А что значит "up country" и "up ceontry+" ?  И в пружинах число 503,561 - жесткость?

Изменено пользователем Sergey_B
Ссылка на комментарий
391
Автомобиль: JEEP Cherokee 4л. трёхдверный 89 года
JEEP Commander 3.0 d
Город: Тула
Опубликовано

Парни может кто продаст две поперечины на рейленги от 5.9? Недорого, или сцилочкой поделится?

Ссылка на комментарий
633
Автомобиль: ZJ 5.9
Город: Москва
Опубликовано

А что значит "up country"?

https://kevinsoffroad.com/grand-cherokee-upcountry-suspension-upgrade/

 

Сохраним для истории, сайты не вечны

 

 

Grand Cherokee UpCountry Suspension Upgrade

By: Scott Mueller scottmueller@compuserve.com

Jeep offers two basic suspension options on the Grand Cherokee ZJ models, a standard base suspension and an optional UpCountry suspension designed to improve performance in off-road driving. Because it is mainly touted for off-road use, I think that many who never drive their Grand Cherokee off-road have overlooked this suspension upgrade. After having a ’96 Orvis model (which came with UpCountry suspension as standard equipment), and comparing the ride and handling to other ZJs with the base suspension, I knew how much the UpCountry option improved the handling of the vehicle ON the road as well as off. For anybody ordering a Grand Cherokee new, I highly recommend you get the UpCountry suspension option, even if you NEVER intend on taking the vehicle off-road.

After realizing how much of an improvement the UpCountry suspension offered for ride and handling, I was disappointed to learn that I could not get the UpCountry package on the ’98 5.9 Limited I had ordered. Fortunately I figured out this problem can be easily rectified by purchasing the parts that make up the package over the counter, and installing them myself.

Even though I have no intentions of taking my GC off-road I installed the UpCountry suspension on my 5.9 Limited as in my testing it dramatically improves on-the-road as well as off-road handling. It also raises the truck about one inch overall as compared to the standard suspension, which helps in the deep winter snow we get here in Chicago plus it gives a slightly more commanding view of the road.

The stiffer springs and firmly damped shocks which are part of the UpCountry suspension group really improve both the ride and handling of the GC. My 5.9 Limited already had the factory skid plate and tow-hook package which is included as a part of the UpCountry Suspension group, but those parts do nothing for handling.

The factory UpCountry Suspension option includes slightly taller (and stiffer) springs, special Sachs-Boge German made gas shocks, thicker jounce bumpers (the bumpers and cups are the same, the only differences are small aluminum spacers are added between the cups and frame both front and rear), and special rear spring upper isolators.

From ’93 to ’95 the UpCountry (code AWE) suspension was available on both Limited and Laredo model Grand Cherokees. In ’96 it was available on the Laredo only, and not on the Limited. In ’97 and ’98 UpCountry was again available on the Limited. Exceptions to this are the Orvis models from ’95-’97 which included the UpCountry suspension as standard equipment, and the ’98 5.9 Limited, for which UpCountry was not available from the factory.

Springs:

Chrysler makes a variety of springs for the GC. There are two main types, base and HD, and in each type category there are 5-10 different springs with different GVWR (Gross Vehicle Weight Rating) capabilities. The springs are denoted by a two digit code as well as a part number.

Higher GVWR springs from either the base or HD spring tables in the factory parts catalog are stiffer and also raise the vehicle slightly. The UpCountry (off-road) suspension option for the GC includes higher GVWR springs from the HD spring table.

In addition to whether the ZJ is equipped with standard or UpCountry(option code AWE) suspension as well as what other weight affectingoptions you got from the factory different springs are selected. For example if you have the trailer hitch or skid plate/tow hook package, for example, you also get stiffer springs in the rear to compensate for the weight of these items. These different springs insure that the vehicle remains at the proper slightly raked attitude. Note that the rear skid plate and trailer hitch together weigh nearly 100 lbs, and the weight is hung about as far rearward as possible, so the rear springs should be different for vehicles with or without them. When I removed these items from my GC for coating, the rear end rose nearly 3/4 of an inch!

In a similar fashion, the front springs installed by the factory are different whether the vehicle has the I6 or V8 engines again due to the great differences in weight on the front end. To end up with the proper vehicle attitude, both front and rear springs must be selected with the engine, towing, skid plate, and suspension (std. vs. UpCountry) package in mind.

In order to install the UpCountry package on my ’98 I needed to find a Limited with UpCountry to read the spring tags to know which springs the factory was installing. I failed to write them down from the ’96 Orvis I had, and the parts catalog lists several springs which could be used with UpCountry. I found a dealer with several UpCountry equipped GCs on the lot, (which is actually quite rare here in the Chicago area), and quickly found that all of the ’98 V8s with UpCountry that I saw (both Limited and Laredo V8s) used p/n 52088363 (code GN) springs in front and p/n 52089145 (code JJ) springs in the rear.

The GN/JJ front/rear springs are the firmest and tallest available from the factory. There is also a code GP front spring which according to the letter code some might believe are even stiffer/taller, but these are used only on 6cyl ZJs and are constructed of thinner gauge wire.

In my case I upgraded the springs in my ’98 to the highest GVWR rear spring (coded JJ) and the highest GVWR front spring (coded GN), since this is exactly what I observed factory installed on ZJs ordered with on the factory “UpCountry” package, V8 engine, as well as trailer tow. UpCountry also automatically includes tow hooks/skid plates as well, which were already factory installed on my vehicle. I observed that vehicles otherwise identically equipped EXCEPT for the trailer hitch, had a spring which was one code less (and therefore less GVWR) in the rear.

These are the stock non-UpCountry GC V8 springs WITH trailer tow:

Spring Code Dia.

——————-

Front FN .560

Rear JH .540

I measured the spring wire diameter with a micrometer. Note that a shorter (and possibly smaller diameter wire) JG spring is used in V8 rear w/o trailer tow.

Here are the springs used on a stock UpCountry suspension GC V8 with trailer tow:

Rate

Spring Code Dia. Increase

—————————–

Front GN .600 32%

Rear JJ .560 16%

The thicker diameter wire indicates an increase in rate. The rate of a spring is proportional to the 4th power of the diameter, so even small differences in diameter make a substantial difference in rate. The UpCountry V8 “GN” code front springs are 32% stiffer than the stock “FN” code V8 springs that came on my vehicle originally, and interestingly enough the free length was actually slightly less although the overall installed compressed height is about 1″ more.

The rear spring code “JJ” UpCountry springs are 16% stiffer and also slightly taller in free as well as well as compressed length. These springs lifted my GC by about 1″ front and rear (exactly as specified in the factory brochure for the UpCountry suspension), plus made the ride significantly tighter and more controlled.

Bottom line: If you want to install the UpCountry spring package on a ’93-’98 ZJ, then these are the parts I recommend you get from your Jeep dealer:

Part # Description Net ea. Total

—————————————————–

52088363 Code GN front springs $31.69 $63.38

52089145 Code JJ rear springs 36.37 72.74

52037555 Rear spring isolators 6.90 13.80

52005645 Front jounce bumper spacers 7.01 14.02

52087675 Rear jounce bumper spacers 5.59 11.18

=====================================================

$175.12

Shocks:

Also included with UpCountry are special Sachs-Boge (made in Schweinfurt Germany) gas shocks, which are a high quality monotube high pressure gas shock with the unique feature of upside-down mounting. These are a tremendous improvement over the standard shocks included with the base suspension. Unlike conventional shocks, they are mounted with the body up and the rod end down, which helps improve handling by reducing unsprung weight. With this design most of the weight is attached to the vehicle chassis rather than the suspension. To protect the chrome steel hardaned rod from rock damage, it is covered by a high quality silicone rubber boot featuring drain holes to allow moisture to escape.

Another outstanding feature of the Sachs shock is the paint quality. Starting in ’97, Sachs adopted a 5-stage paint process resulting in a black colored shock (from ’93-’96 they were blue) that will withstand

over 1,000 hours of salt spray without corroding. Jeep engineers felt that this was an important feature since the shocks are so visible in the ZJ design.

The UpCountry shocks are available under the following part numbers:

Part # Description Net ea. Total

—————————————————–

04741675 UpCountry front shocks $98.25 $196.50

52088202AC UpCountry rear shocks 72.00 144.00

=====================================================

$340.50

Note that these prices are net discounted prices available from most dealers, the list price on the shocks alone is $454! If your dealer won’t give you discounted pricing, I recommend you contact Springdale Dodge (800-252-9686 or , they offer excellent pricing and service.

As you can see, the shocks would be by far the most expensive part of the package. It is possible to substitute aftermarket shocks instead of the factory Sachs UpCountry versions, and this will save some

money. For aftermarket shocks I recommend Bilstein or Edelbrock. Both are a high quality shock, with the Edelbrock sporting unique valving and an upside down design similar to the UpCountry shocks. The Edelbrocks cost about $70 each net while the Bilsteins are about $60 each net. I tested both and found the Bilstein a bit firmer, and more to my liking. However, in my testing neither were as firmly valved as the UpCountry shocks, so it was worth it for me to spend the extra money.

Tow Hooks and Skid Plates:

Also included with the standard UpCountry suspension package are tow hooks and skid plates. These are not necessary for handling improvements, but would be considered essential if you ever did wish to go off-road. If you are adding tow hooks to the front you’ll need the kit sold by Jeep, as it includes the necessary brackets and hardware. I replaced the stock Jeep black front tow hooks with chrome ones from Reese (the hitch people) rated at 10,000 lbs. (note the stock tow hook brackets are only rated for 5,000 lbs.), and added stainless steel tow hook clips from JC Whitney. The stock setup does not include clips.

Stickers:

And finally, the piece de resistance , the one part I haven’t mentioned is the “UpCountry Suspension Group” sticker that goes on the inside of the LH rear side cargo area window behind the spare facing out. Now that is the true sign of a factory UpCountry equipped vehicle. For symmetry, I put one on each side rather than just on the side with the spare.

Part # Description Net ea. Total

—————————————————

5DL32MXW UpCountry Susp. Grp. sticker $13.48 $26.96

Of course these stickers don’t do a darn thing for the handling, but they sure do LOOK cool.

Swaybars:

To augment the factory UpCountry parts, I have also installed Addco aftermarket swaybars front and rear. This results in a DRAMATIC improvement in on-road handling, and represents perhaps the best bang for the buck suspension improvement overall. Combined with UpCountry, the effect is awesome. I had the Addco bars on my ’96 Orvis with UpCountry, and that combination results in about the best handling SUV there is.

The 2nd design factory front bar used on the ’96-’98 ZJ is shaped differently to clear the lower radiator hose than the 1st design ’93-’95 bar. Addco offers a bar which matches this revised shape for the newer models. The stock bar used on the ’96-’98 models also uses special offset ball-jointed end links, in which the balljoint fits into a tapered machined hole in the bar. The earlier stock bar uses offset type end links with a conventional attachment to the bar, using rubber bushings where the link passes through the eye at the end of the bar. The Addco bar for the ’96-’98 ZJ uses the standard end link attachment and as such does not have the tapered hole of the stocker, so one must purchase the factory ’93-’95 type factory links to mount it.

The factory stock vs. Addco swaybar specifications are as follows:

Addco bar

Stock bar Addco bar Rate increase

Swaybar Diameter over stock

—————————————————-

Front 26mm/1.024″ 28.6mm/1.125″ 46%

Rear 16mm/0.630″ 22.2mm/0.875″ 272%

The rate increase is based on the increase in diameter, just as with springs (a swaybar is a type of spring). Since the Addco bars have the exact same shape, length, and lever arm length as the stock bars,

there was no need to involve those factors in the relative rate calculations.

The only suggestion I can make (especially for ’96 and up owners) is to discard the poor quality installation hardware Addco includes and instead purchase and use the ’95 and earlier factory GC front swaybar end links (from your dealer). The Addco supplied front end links are extremely poor quality and use a convoluted bracket for installation. Unfortunately the stock ’96 and up factory end links will not work with the Addco bar due to differences in the holes in the ends of the bar, so you will need to order the ’93-95 factory end links for any Addco front bar installation no matter what year ZJ.

The rear Addco bar installed directly in the stock end links, the only difference is that I used urethane end link bushings in addition to the Energy Suspension center clamps and bushings.

I also recommend discarding the junk center bushings and clamps that are supplied by Addco for both the front and rear bars, and instead order pairs of Energy Suspension 1-1/8″ and 7/8″ greasable urethane center links from Summit Racing. Those are far better than the Addco supplied ones and the grease fittings mean you can lube them properly so they won’t squeak, bind or wear.

I had the cad-plated Energy Suspension center bushing clamps Jet Hot coated for corrosion resistance, and also had the cad-plated Addco bars Jet Hot coated as well. In addition to preventing corrosion, this coating looks great, will not chip, peel, or flake off, and the smooth surface allows the bar to rotate freely in the center bushings.

Air Lift bags:

The final suspension upgrade I made was to install Air Lift Co. airbags in the rear springs for leveling while towing. I normally keep them set to the minimum pressure (5lbs) except when towing, in which case they can be pressurized up to 35 psi in order to restore any rear ride height lost due to excessive tongue load or cargo in the rear compartment.

Even though they are kept at their minimum pressure for normal (non-towing) driving, they do seem to add somewhat to the rear spring rate even in that condition. I use the GC to tow a 2500 lb. trailer, and find these bags allow the vehicle to remain at the exact same attitude with the trailer as without, and by virtue of increasing the rear spring rate, offer more control when towing as well.

When you order the air lift bags, make sure you tell them you have an UpCountry equipped GC, as they will include spacers for the slightly taller springs. I mounted the air fitting in a pre-drilled hole just forward of the rear bumper on the LH (driver) side. All of the air lines run across the top of the axle (next to the brake lines) and through the unibody frame and are protected from damage. I wrapped them in black plastic convoluted tubing for additional protection.

Conclusion:

So as you can see, for about $175 plus the cost of new shocks you can install the UpCountry suspension on any GC. If you spend a few hundred more and get the Addco swaybars and Air Lift rear spring bags you can make an even more dramatic improvement. Scott.

 

 

 

и "up country+"?

Это моё понимание более жесткой, но геометрически совместимой пружины.

 

число 503,561 - жесткость?

Нагрузка в фунтах, взято с RockAuto

Изменено пользователем LonesomeDove
Ссылка на комментарий
51
Автомобиль: zj 5.9 ontario
шевроле нива
нива 2121
Город: Екатеринбург
Опубликовано

Спасибо за схему!

 

Не кидайте тапками только, нигде не могу найти заправочную емкость нашей раздатки, NV249OD. Там же ATF, как в коробке? Давно пора мне ее сменить.

Ссылка на комментарий
436
Автомобиль: WH CRD 3.0 Overland 08; XJ 4.0 limited 90; YJ 4.0 89
Город: Москва
Опубликовано

Для 249 раздатки крайслер рекомендует допуск MS-10216. 05016796AC.

Ссылка на комментарий
51
Автомобиль: zj 5.9 ontario
шевроле нива
нива 2121
Город: Екатеринбург
Опубликовано

Спасибо за уточнение! А сколько его там?

Ссылка на комментарий

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Кто в онлайне   6 пользователей, 0 анонимных, 196 гостей (Посмотреть всех)

    • АлексМи
    • Sevege3007
    • igor 050
    • biker
    • Карлеоне
    • porokin
  • Бортжурналы

    1. ТД

      • 6
        записей
      • 6
        комментариев
      • 11271
        просмотр

      Последние записи

      serf2
      Последняя запись

      Парковочный радар, или парктроник, как его принято называть, плотно вошел в обиход автовладельцев благодаря своей практичности, но что делать если покупаемый автомобиль не оснащен данной системой?  Первый способ  выбрать на рынке  несколько компаний, производящих парктроники и чтобы закрепить элемент ровно, необходимо предварительно на бампере сделать разметку под датчики, тут пригодится молярный скотч. Размещать необходимо так, чтобы основная часть была ровно посередине между датчиками, установленными согласно инструкции. Это способствует их точной работе, отображению картинки на экране, звуковому сигналу.  Прорезать отверстия под сонары, установить сонары и протянуть провода к блоку управления и монитору. Есть комплекты установить  которые можно  без сверления бампера, на рынке представлены модели, которые просто приклеиваются к бамперу. Тут выбор за владельцем авто.  Второй способ узнать есть ли модели авто подобные вашему но с парковочным радаром и если есть то попробовать установить штатный.  В комплектации Jeep Cherokee 2.4 Longitude патронников нет.  Но как оказалось,  черный разъем c питанием и CAN шиной, есть на автомобилях, у которых с завода присутствуют подогревы сидений. Было принято решение попробовать дооснастить штатными парктрониками авто. Было приобретено блок управления

      IMG20241024175026.jpg

       

      Сонары четыре штуки  1ТК84АХRАА  Последние буквы в номере датчика могут отличаться в зависимости от его цвета.

       

       

      160442-1000x1000.jpg

      Сонары приобретал с крепежом

       

      IMG20241024175038.jpg

       

      На обратной стороне бампера есть разметка куда крепить. Но потом решил купить бампер с кронштейнами под сонары. На авито много предложений.  И жгут проводки заднего бампера. Заодно решил  сделать шумку багажника.  Всё собрал и подключил.  Поменял панельку с кнопкой, которую тоже приобрел на просторах интернета. 

       

      IMG20241024155852.jpg

       

      Дальше берем ELM327 и AlfaOBD.

      При пользовании ELM327 очень важный параметр - пинг адаптера и протокол связи. 

      Протоколы — bluetooth или wi-fi, каждый выбирает сам, разницы нет абсолютно никакой  кому что больше нравится.

      Пинг адаптера — это время между отправкой запроса адаптеру и получением ответа от него.

      Как пишет  Stassymba:

      -если пинг адаптера в пределах 5-11мсек — адаптер будет способен как на диагностику, так и на правку конфигурации практически с любого устройства.
      -если пинг адаптера в пределах 11-15мсек — адаптер будет способен на диагностику с любого устройства, правка конфига будет доступна в большинстве случаев. У меня лично один и тот же адаптер (vgate icar pro ble 4.0) с пингом 15мсек с одного телефона правит конфиг, а со второго нет…
      -если пинг адаптера выше 15мсек — всё сугубо индивидуально касательно диагностики, но такие адаптеры практически гарантированно не справятся с изменением конфигурации со стабильным результатом.
      -если пинг адаптера выше 25 мсек — к такому адаптеру с огромной долей вероятности AlfaOBD вообще не подключится даже для чтения ошибок. Обходите такие адаптеры стороной и не надейтесь, что с 3-5-10 попытки чудо всё же случится.

      Вот ссылка, по которой лично я покупал у него адаптер: www.avito.ru/2735100418
      В комментарии к заказу необходимо указать, что адаптер необходим именно для работы с AlfaObd.

       Все действия выполняются на свой риск и страх.

      Перед любым действием надо сделать резервную копию конфигурации.

      Процедура выравнивания PROXI
      Используется для добавления/удаления блоков управления и функциональных блоков из автомобиля.
      Попросту говоря, передача измененной конфигурации на все модули управления автомобиля.

      Для этих целей необходимы:
      Телефон на Android, адаптер Elm327 с Bluetoothсиний переходник (или адаптер Elm327 со встроенной кнопкой переключателя) и AlfaOBD для Android 
      ;
      ЛИБО
      Ноутбук на Windows, адаптер Elm327 с Wi-Fi (или Elm327 на USB), синий переходник (учтите момент, что есть Elm327 USB версии, где не нужны переходники) и AlfaOBD для Windows
      .

      Порядок действий для процедуры PROXI на телефоне:
      1) Перевести машину в режим Run (без заведения двигателя), подключить ELM (без синего переходника);
      2) В настройках телефона в разделе 'Bluetooth' соединиться с ELM;
      3) Открыть программу AlfaOBD, убедиться что подключен ELM. Если нет, то выбрать в самой программе AlfaOBD пиктограмму 'Bluetooth' и указать устройство ELM;
      4) Затем в AlfaOBD — 'Cherokee (KL) MY 2014' — 'Body Computer' — 'Delphi/Marelli' — 'Соединить';
      5) Вкладка (внизу справа) 'Активная Диагностика' — 'Выберите процедуру для выполнения' — 'Прокси инструменты' — ниже пункт 'Выберите опцию' — 'Резервная копия конфигурации прокси' — 'Старт';

      Screenshot_2024-10-24-19-26-11-71_6d3dcdd585f0e667995b9985370bf79e.thumb.jpg.dfdb05a224579de038d30e22b8405de9.jpgScreenshot_2024-10-24-19-26-58-13_6d3dcdd585f0e667995b9985370bf79e.thumb.jpg.b4d4755a20c424cad22c18fbcddfd505.jpg

      После того как сделали резервную копию меняем конфигурацию.

      Screenshot_2024-10-24-18-43-39-64_6d3dcdd585f0e667995b9985370bf79e.thumb.jpg.3432ef9b36b5fca5a0b027a0feee44f1.jpgScreenshot_2024-10-24-18-45-51-20_6d3dcdd585f0e667995b9985370bf79e.thumb.jpg.90c0ba49079dc1d85e7c0b21b66933f7.jpg

      синий переходник

      IMG20241024193514.thumb.jpg.28d44d8969c594f34ba0e55536db2d17.jpg

       

      После этого делаем PROXY alignment.


      6) Вкладка та же 'Активная Диагностика' — 'Выберите процедуру для выполнения' — 'Процедура настройки PROXI' — 'Старт'.
      В процессе выполнения попросит подключить синий переходник и нажать 'OK';
      7) Дождаться завершения процедуры. Перевести машину с Run в OFF (не заводить), открыть и закрыть дверь, дать "уснуть" машине на 10-15 минут;
      😎 Спустя время завести машину, пробег на приборной панели не должен мигать и не должны быть ошибки Check Engine и т.п. (если их конечно же не было раньше). В случае, если есть ошибки или процедура не прошла успешно, то необходимо повторить выполнение процедуры, но прежде выполнить очистку ошибок по блокам (двигатель, коробка, ABS и т.д.).
      Важно! Для того, что бы удостовериться, что процедура прошла успешно по всем блокам - рекомендуется включить видео-запись экрана и по завершению процедуры пересмотреть видео.

      Если после изменения конфигурации автомобиля, после неоднократных попыток не удается выполнить PROXI, то воспользуйтесь восстановлением PROXI с Backup (резервную копию делали в п.5). Для этого нужно:
      Вкладка 'Активная Диагностика' — 'Выберите процедуру для выполнения' — 'Прокси инструменты' — ниже 'Выберите опцию' — 'Восстановить прокси из резервной копии' — указать файл backup — 'Старт'.
      Это связано с тем, что при внесений изменений в конфигурацию были заданы те параметры, которые машина попросту не поддерживает, соответственно не может активировать на блоках, по этому с резервной копии необходимо вернуть первоначальные параметры конфигурации.

      IMG20241024155939.thumb.jpg.e2aadd00f7667cec8661dcc5a3a959c6.jpg

       

      Таким же образом была включена камера заднего вида. Сама  камера куплена на OZONe вставлена в плафон подсветки номера. И активирован автозапуск с ключа.

       

      IMG20241024155910.thumb.jpg.1ba116098108680ee9881e4f1f1e2210.jpg

       

      В планах сделать передний парктроник. Всем всего наилучшего.
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

  • Статистика пользователей

    • Пользователей
      63 163
    • Максимум онлайн
      1 398

    Олегыч174
    Новый пользователь
    Олегыч174
    Регистрация
  • Ремонт и обслуживание Jeep
    (ссылки)

    Москва




    Санкт-Петербург
     




  • Обсуждается сейчас

  • Изменения статусов

    • Иван_22

      Иван_22  »  up6

      Помогите пожалуйста, не могу найти натяжитель навесного. Приходят все с обратной натяжкой. 
      · 9 ответов
    • Ets

      Ets  »  up6

      Добрый день. Подскажите пожалуйста,а где можно посмотреть по вин все спецификации автомобиля и его инструкцию по эксплуатации? Видел ,что у вас где-то это получается)
      · 1 ответ
    • David_1

      David_1  »  Лунный пчел

      Здравствуйте, Захар Петрович!
      Jeep Grand Cherokee 2016 Laredo, 3.6 - VIN 1C4RJFAG0FC675115: столкнулся с проблемой — машина не заводится, двигатель крутит, но не запускается. На экране (не на приборной панели) появляются два сообщения: «Set Ignition to Run» и «Code Error Please restart the System».
      Буду очень признателен за любую помощь или советы по решению этой проблемы!







      · 4 ответа
  • Расскажите друзьям

    Нравится JEEP4X4CLUB? Расскажите друзьям!
×
×
  • Создать...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.